Söndagsutflykt on my own

Söndag. Hellregn. Helgen efter löning. Min första tanke imorse? BIRSTA SÅKLART! Först var det meningen att hela familjen skulle åka, men det blev ändrade planer någonstans mellan unge nr etts rymning från hårborstningen och unge nr tvås vägran att gå utanför dörren i något annat än en batmandräkt. Tanken slog mig att jag borde åka själv om jag ville få något vettigt gjort och inte komma hem tomhänt. Sagt och gjort lixom.
 
Väl i Birsta fick jag ett samtal från mami som var påväg ner med mina två småsystrar så vi sammanstrålade och lunchade, gick och strosade runt och tog en kaffe. Slutade med att jag totalt var borta i tre timmar tror jag 😳 Liiiite dåligt samvete gentemot sambon som var hemma med alla fyra barnen (helt sjukt jag vet, jag borde verkligen inte ha det alls då han ju också får, och brukar, dra iväg men känslor är ju tyvärr inte alltid så rationella) så jag blev lite stressad mot slutet. Hann med att köpa det väsentliga iallafall; shorts och t-shirts till Knut och t-shirts till Loke, och lite presenter till Meya som fyller år snart. Dessutom slog jag till på ett nytt mobilskal till migsjälv, mitt gamla har varit trasigt i typ ett halvår och jag har alltid sprungit förbi och tittat på nya när jag varit i Birsta men när jag väl står där så har det aldrig känts som rätt tillfälle 😂 Lustig man är. 
 
 
Sådär, nu har man en mobil som inte ser ut som trasch.. 🙈
 
Allmänt | |
Upp