Nedräkningen har börjat

Hallå hallå! Helgen förflöt med umgänge med släktingar på lördagen och ta-dagen-som-den-kommer igår. Har börjat förbereda inför barnens skola och förskola också, rensat ur en del garderober (har några kvar) och börjat leta runt efter en ryggsäck till mig. Har ju en väska man har över axeln att ha skolböcker och dator i men det är ju rena döden egentligen för axlar och rygg. Speciellt när jag kommer försöka promenera så ofta jag bara kan till och från skolan, då vill jag ha så lite snedbelastning som möjligt. 
 
Idag har jag fortsatt rensa garderober, tvättat alla sängkläder och lekt en massa med barnen. Det är verkligen med blandade känslor som jag nu går in i min sista föräldraledighetsvecka med Loke, har nog inte riktigt förstått att jag och tjejerna börjar skolan nästa vecka 😱
 
 
Killen som numera är en riktig klätterapa ❤️
 
Och det här med att vara barnfri hela dagarna, det här med att bli en egen person igen, det känns lite skrämmande samtidigt som det känns som en lättnad. Har ju redan börjat känna på det lite smått; en promenad helt själv emellanåt, åkt själv till Birsta i flera timmar, har även börjat sminka mig lite igen, och nu snackar vi inte om när man måste se lite anständig ut som på bröllop och sådana tillställningar utan typ en helt vanlig torsdag när jag ska iväg till Ica ( blir fortfarande förvånad när jag tittar mitt tillpiffade ansikte i spegeln, var det sådär jag kunde se ut också 😂) Små tendenser som vittnar om att jag överlevt bebistiden och håller på att bli människa igen, sakta men säkert 😅 
 
Allmänt | |
Upp