Höstvibbar och surkart

Igår kändes det ju nästan som höst. 16 grader och friska, härliga vindar 😍 Är det bara jag som längtar efter hösten efter den här sjukt jobbiga värmeböljan som varit? Jättemysigt med värme lixom, men det har varit sjukt jobbigt också.. Hjärnan har känts som en seg sörja, barnen har mest gnällt över att det har varit alldeles för varmt ute (med all rätt!), vi har varit halvt uttorkade hela bunten trots hinkande av vätskeersättning och jag som har problem med yrsel i vanliga fall har upplevt att den blivit tio gånger värre i värmen, jag har alltså vant mig vid att världen ständigt snurrar lite, som om det vore normalststadiet. Igår kände jag för första gången på länge att det verkligen gick att andas när jag klev utanför dörren, att jag blev klarare i hjärnan istället för groggy.
 
Jag och killarna roade oss hursomhelst med att plocka päron från vårt träd (lite små fortfarande men jättegoda!) och äpplen (surkart haha, behöver nog några veckor till på sig att mogna). 
 
 
Idag är tjejerna hemma igen efter några dagar hos mormor. Just nu inväntas sommarlovsmorgon på tv:n och jag sitter med största koppen kaffe. Härligt med dessa långdragna mornar utan stress, kommer leva länge på dem i höst när vardagsstressen kör igång på mornarna 🙈
 
Trevlig tisdag allihopa!
 
Allmänt | |
#1 - - Emma Engström:

Såå söta de är! <3

Svar: Tack! <3
thessas.blogg.se

Upp